Sunday 13 November 2011

si kecil...

yang aku tahu nama dia, Nur Alia Qasrina...dia anak pada salah seorang guru aku di form two dulu...masa aku jumpa dia dia sangatlah periang dan senang sangat bila nak dekat dengan dia...tapi apa yang best dengan dia,bila ada orang dekat dengan dia dia panggil 'mama' ataupun 'papa',kena ajar juga suruh panggil kakak atau abang tapi tetap juga dia nak panggil mama papa...hehheh...sampai aku pun dia panggil mama...tak kisah la...ow ya kalau dia bercakp aku langsung tak faham,biasalah bahasa budak2 kan..kalau aku tak silap umur dia sekitar 2 atau 3 tahun gitu la...perkataan dia yang aku faham 'nak air','naik','meow','mama','papa'...hehheh,dan apa yang buat aku hairan semua perkataan ni sampai sekarang masih teriyang2 di telinga aku...aku nak sangat dapat jumpa dengan dia lagi,tapi munkin masa tu dia dah lupa dengan aku...
oya lupa pula,aku jumpa dengan Alia masa ada kenduri aidil adha dekat sekolah aku..hheh,time tu mak dia kan sibuk nak bantu cikgu2 yang lain masak,jadi aku ingat nak sapa kenal2 dengan dia jap,sementara aku tiada keja nak buat,tapi tiba2 Alia minta kena dukung dengan aku,jadi akupun dukung la dia...dan mak dia(cikgu shima) minta aku bawa Alia jalan2 sebab cikgu shima nak buat kerja..hehhe,masa aku bawa dia jalan2 tu asal dia nampak kereta,dia nak turun,jadi akupun turunkanlah dia,aku ingat dia nak buat apa.dia pergi dekat kereta yang dia nampak tu dia cuba nak buka sambil dia cakap 'naik'...hehheh,aku cuba halang dia,aku angkat dia semula,aku bawa dia pergi cari kereta mak dia(cikgu shima)tapi malangnya,aku dah lupa2 ingat dah kereta cikgu shima...dan cikgu shima suruh aku bawa alia pergi surau sebab alia dah macam mengantuk sesangat...masa aku tengah solat dia di jaga oleh bebudak ting.5...lepas aku habis solat dia dah hillang dah,bila aku tanya,mereka dah kembalikan dengan mak dia dah...
hehheh..entah lah rindu la pula dengan budak Alia ni...sebab dia sangat comel...
hheheh...

No comments:

Post a Comment